"צריך לדעת לדבר חרדית כדי למכור לחרדים": חיים קליגר, איש פרסום ושיווק

הוא כבר 30 שנה בעולם הפרסום והשיווק, הקים סטראט-אפ והשיק השנה ספר. כל אנשי כסית: קבלו את חיים קליגר

גובהו של חיים קליגר מתעתע. הוא אמנם מתנשא ל-1.55 ס”מ, אבל כולו איש של תזזיתיות, פעלתנות, תרומה לקהילה ומקצועיות. קליגר, בן 50, נשוי ואב לחמישה ילדים, גר בבית”ר עלית, “חרדי מבטן ולידה”, כך הוא מגדיר את עצמו, אבל ישראלי בכל רמ”ח אבריו.

כבר 30 שנה שהוא חי את עולם התקשורת – בתחומי היח”צ, הפרסום והשיווק. “ליוויתי קמפיינים של כל ראשי הערים החרדיות, ליוויתי את בוז’י הרצוג כשהיה ראש האופוזיציה”.

הוא הקים לפני שנים אחדות סטארט-אפ בשם גט מדיה ש”עושה לתחום הפרסום מה שגט טקסי עשו למוניות”, הוא מתגאה, ומספר כי הפרויקט נמצא בשלבי שיווק בארצות הברית.

לפני מספר חודשים פרסם את הספר “איך למכור ארטיק לחרדים”, כשבשורה התחתונה, הוא טוען כי “גם אם חרדים מדברים עברית, יש להם שפה משלהם. צריך לדבר חרדית כדי לדעת למכור להם. זו טרמינולוגיה שונה לגמרי. עולם ערכים שלם ושונה”. לדבריו, “ישראלים אוהבים להכיר חורים בכל מקום בעולם, אבל לא עוברים מעבר חצייה מרמת גן לבני ברק”.

“כשהתחלתי לכתוב את הספר, רציתי שהקורא ייצא עם שני דברים”, הוא אומר, “הבנה של העולם החרדי. כמה כל חרדי שונה מהשני. יש הרבה ניואנסים שצריך להבין אותם. מענייני כשרויות, מוסדות חינוך, לבוש, סוג של חלון ראווה. החלק השני הוא ארגז כלים לשיווק ופרסום בעולם החרדי. בחודש הראשון שיולי אדלשטיין נכנס לתפקיד שר הבריאות, דיברתי איתו. אמרתי לו שבמגזר החרדי כל מה שמגיע מהשלטון, זוכה להתנגדות אינסטינקטיבית. אם אתה רוצה לזכות להקשבה מהמגזר החרדי, אתה צריך ליצור מחלקה נפרדת שתדבר עם המגזר החרדי. היהודים הם מאוד דעתנים, במיוחד החרדים”.

קרדיטים:

עורך ראשי: אלכסנדר כץ | במאית ועורכת: עמית יוגב | מפיקה ראשית: רוני ברגמן | תחקירן ועוזר הפקה: ג’וס ריבה | צלם וידאו וסטילס: אמיל מושאילוב | עורך וידאו ואונליין: אמיר סולומון | מעצבת גרפית: יקטרינה יקובנקו | מאפרת: ג’קי בנדו | מנהלת סושיאל: יעל שקולניק

טקסטים: אלכסנדר כץ, ענת קם, ג’וס ריבה | הפקה: מילה סביטלמן | בניית אתר: צבי קומסקי

נגישות