"חזרנו למחזור של כמיליון שקל. כולם מקנאים בי": גל בייסברג, איש יח"צ

היחצן שמאמין שהקולגות לא מבינים את המציאות הנוכחית. כל אנשי כסית: קבלו את גל בייסברג

מיזוגים ועוד מיזוגים – זו אחת האסטרטגיות של גל בייסברג, בעלי קבוצת בייסברג טים. בייסברג, 41, אב לארבעה מגדרה, הקים בעבר את גל תקשורת, אבל ב-2016 “הבנתי שהיח”צ מת ולא הודיעו ליח”צנים”.

באותה שנה “הסתכלנו על ארה”ב ולקח לי שנה וחצי ו-2.5 מיליון שקל להגיע למסקנה – הכל צריך לקרות אצלנו אין-האוס”. מה הוא עשה בתגובה? הכניס את אחיו אלמוג לניהול החברה ולהתאים אותה לעתיד, תוך שינוי מודל משרד היח”צ הקלאסי להתמקדות באסטרטגיה וקריאייטיב שמנוהלים על ידי מספר מצומצם מאוד של אנשים.

בייסברג, שטוען כי לא לוקח הלוואות ולא ממנף, מסביר כי “שברנו את מודל משרד היח”צ הקלאסי ובנינו מודל חדש שעובד סביב אסטרטגיית יחיד שלי, קריאייטיב יחיד של אלמוג וביצוע יחיד של כל שאר הדברים. ב-2020 התחלנו ברכישה ומיזוגים. אני נותן לאנשים מוכשרים למנכ”ל כל דבר”.

הוא לא חוסך במילים על המקצוע: “כבר לא צריכים יחצנים היום. יש משבר זהות ביח”צ. מעמד היחצן הוא שתי אוקטבות מעל זונה ושתי אוקטבות מתחת לשקרן. איך יכול להיות שעיתונאים מזלזלים בנו? היחצנים הוותיקים היו כל כך מלאים בעצמם שהם לא דאגו לתחום. לא למעמד, לא לאתיקה, לא להכשרת עובדים”.

“לפני הקורונה היה לנו מחזור חודשי של מיליון שקל”, הוא מספר ומסביר ש”הקורונה גרמה לי להבין שהיינו בדיוק על הגל הנכון. חברות שעוסקות רק ביח”צ התרסקו. אני עובד במחירים נמוכים, שובר שוק. אני מביא מוצר יותר טוב בפחות כסף. משרדי פרסום, יח”צ ודיגיטל לא יעמדו בזכות עצמם, לא חמשת הגדולים. המודל לא יחזיק. אנשים לא מאמינים לי כי אני מתחת לרדאר, אבל בחודש יולי היה לנו מחזור של 952 אלף שקל. כולם מקנאים בי”.

קרדיטים:

עורך ראשי: אלכסנדר כץ | במאית ועורכת: עמית יוגב | מפיקה ראשית: רוני ברגמן | תחקירן ועוזר הפקה: ג’וס ריבה | צלם וידאו וסטילס: אמיל מושאילוב | עורך וידאו ואונליין: אמיר סולומון | מעצבת גרפית: יקטרינה יקובנקו | מאפרת: ג’קי בנדו | מנהלת סושיאל: יעל שקולניק

טקסטים: אלכסנדר כץ, ענת קם, ג’וס ריבה | הפקה: מילה סביטלמן | בניית אתר: צבי קומסקי

נגישות