"מי שמדבר בשפה הנכונה, מביא תוצאות": מנוחה שטרן, פרסומאית

אשת הפרסום והסבתא ל-15 נכדים שמוכרת קורנפלקס ודאודורנט למגזר. כל אנשי כסית: קבלו את מנוחה שטרן

“הפרסום בעולם החרדי הוא לא מה שחשבתם. הוא מאוד מתקדם וכל העיצובים שלנו מגיעים הרבה פעמים למגזר החילוני. מי שמשקיע במגזר ומדבר בשפה הנכונה מביא תוצאות”, טוענת מנוחה שטרן, סמנכ”לית במשרד הפרסום “מימד” שקיים כבר 30 שנה ומתמקד במגזר הדתי והחרדי.

שטרן, אמא לחמישה ילדים וסבתא ל-15 נכדים המתגוררת בבני ברק, אומרת שהפרסום במגזר עדיין מאוד מסורתי אבל בשנים האחרונות חלה פריצה גדולה בעולם הדיגיטל, בעיקר באתרים כיכר השבת וחדרי חרדים, כמו גם בפייסבוק שהפכה לזירה מאוד מפותחת.

ומה זו “שפה נכונה” בפנייה לחרדים? “לא דוחפים את הקב”ה, בית כנסת ובס”ד. הרבה חילוניים חושבים שזה מספיק בשביל למכור לחרדים. אנשים גם חושבים שהמגזר יקנה רק דברים זולים. זה לא נכון”.

השפה היא לא רק לשונית, היא גם הבחירה במסר בו מתמקדים. למשל עם קורנפלקס של יוניליוור – אחד מלקוחותיה – אומרת שטרן ש”אני לא אשים את עומרי כספי. אם יש את קורנפלקס אלופים, אז אנחנו עשינו את קורנפלקס מצטיינים בלימודים. כל נושא תחרויות הספורט הוא לא רלוונטי במגזר”.

קרדיטים:

עורך ראשי: אלכסנדר כץ | במאית ועורכת: עמית יוגב | מפיקה ראשית: רוני ברגמן | תחקירן ועוזר הפקה: ג’וס ריבה | צלם וידאו וסטילס: אמיל מושאילוב | עורך וידאו ואונליין: אמיר סולומון | מעצבת גרפית: יקטרינה יקובנקו | מאפרת: ג’קי בנדו | מנהלת סושיאל: יעל שקולניק

טקסטים: אלכסנדר כץ, ענת קם, ג’וס ריבה | הפקה: מילה סביטלמן | בניית אתר: צבי קומסקי

נגישות