חמש הצעות שיווקיות שצריכות לחלוף מהעולם

אי אפשר שלא לתהות האם באמת נוצרות חברויות ונחתמות עסקאות מהצעות חברות ברשתות, או שאולי מדובר פה בטרנד שצריך לחלוף מן העולם? ליבי ברגמן עם טיפים של עשה ואל תעשה
שיווק ברשתות החברתיות
שיווק ברשתות החברתיות

“סליחה, אפשר להיות חברה שלך?”, אני זוכרת ששאלתי ילדה שנראתה לי בת גילי כשעברתי לגור בצד השני של העיר. היא שיחקה בחניה של הבניין ונראתה לי נחמדה. אני לא זוכרת מה בדיוק היא ענתה לי, אבל במשך השנים שגרתי בבניין הזה, תמיד שיחקנו יחד. כנראה שכבר אז הבנתי ששכנות היא ככל הנראה הדרך הטובה ביותר לפנות אל מישהו וליצור איתו קשר אמיתי.

ליבי ברגמן | יח"צ
ליבי ברגמן | יח”צ

אני תוהה עם עצמי כבר הרבה זמן – למה ברשתות החברתיות זה פשוט לא עובד ככה? למה ברשתות החברתיות צריך להיזהר מהצעות חברות? התשובה די ברורה: הצעות חברות בפייסבוק לרוב מגיעות עם מניע נסתר, ומרגע שאישרתי את החברות – תיבת ההודעות האישיות לא מפסיקה להתמלא. פתאום זה היכה בי. אף אחד לא מדבר על זה. אף אחד לא פונה בחזרה אל אותם “חברים” ושואל למה אתם פונים אלינו עם הצעה כזו עוד לפני שהכרתנו, ויותר מזה, אף אחד לא אומר די! הגיע הזמן לשים לזה סוף.

חמש הצעות ברשתות החברתיות שהגיע הזמן לזנוח

1. לשלוח את אותה הודעה קבועה לכולם – אנחנו לא מכירות אבל אפשר לשאול משהו? / אפשר רגע מזמנך? / היי, תודה על החברות – אלה הן רק חלק מהדוגמאות לאותה שאלה קבועה ומוכתבת, שתמיד אחריה מנסים לשכנע אותך להצטרף לאיזו פירמידה או שיווק רשתי כלשהו. אני אומרת, אם כבר טרחתם לפנות אליי בהודעה אישית, לפחות תכתבו למה נראה לכם שההצעה שלכם תעניין אותי. למשל, אם אני מעלה סלפי שלי מתאמנת, אולי ארצה לשמוע על שייק חדש למתאמנים? אם אני מרבה לחייך בתמונות והחיוך שלי לא מי יודע מה לבן כשלג, תוכלו להציע לי משחת שיניים ייחודית, אבל לפנות ככה סתם בקופי פייסט גנרי? משעמם, מרגיז ובעיקר מניע לפעולה אחת – התעלמות.

 

2. לכתוב תגובות ללא הקשר – לשלב בשרשור / דיון ארוך בין אנשים בנושא מסוים, תגובה מכרתית שלא קשורה לנושא בשום צורה ואופן. למשל, בשרשור המלצות לחופשה משפחתית, תמצאו תגובה בסגנון: אני מחפשת 10 אנשים שרוצים לרדת במשקל…. או רוצים להרוויח עוד 2,000 שקלים בחודש? באמת? כמה אנשים באמת פנו אליכם וכתבו: וואלה, הצעה מעניינת. התחושה היא שהם מנסים לדוג “אותנו” (הלקוחות) ומשתמשים בחכה ללא פיתיון.

3. יש דבר כזה כסף קל – כמה הודעות קיבלתם שמנסות לשכנע אתכם להצטרף למיזם שרק יביא לכם עוד כסף? “אני נמצא בנוסף למה שאני עוסק גם במיזם XXX בשיתוף עם XXX שהמטרה היא להגדיל את מקורות ההכנסה?” או “האם את בטיימינג ביום להגדיל את מקורות ההכנסה שלך?”. אני לא מכירה אדם אחד שלא נמצא בטיימינג כזה של להגדיל את מקורות ההכנסה שלו. כולנו רוצים להרוויח יותר בלי לעבוד קשה, ומי שאומר לכם שגילה את הסוד, מסתיר מכם איזה דבר או שניים.

4. פוסטים לפני / אחרי – אומרים שאין טוב ממראה עיניים ושהתמונות מדברות בעד עצמן, אבל אך כשיש תוכנות עיצוב גרפיות ופילטרים, תמונות “אחרי” מעלות יותר חשד מאשר התעניינות. רוצים לשכנע אותי שהמוצר שלכם עובד? ספרו לי על התהליך, תראו לי לאורך תקופה את ההתקדמות ואל תראו לי רק את הסוף. מה שנקרא, תנו לי ליהנות מהדרך.

5. בלי הזמנות – “את מוזמנת לקיר שלי” או “אני מזמינה אותך לסמן לייק כי חשבתי שזה יעניין אותך” אלו משפטי פתיחה מנומסים שבאים לתת לכם את הבחירה אם לעשות לייק לעמוד או לא. כביכול, מי ששלח אליכם את ההזמנה נותן לכם את הכוח האם לקבל את ההזמנה או לא. עבורי, זה בדיוק כמו להזמין אותי למסעדת פירות ים ולשאול אותי מה תרצי? קלמרי או שרימפס? אני בכלל לא אוהבת פירות ים, איך הגעתי לכאן בכלל?

מה אני בסך הכל מבקשת? שיתייחסו אלי בכבוד. רוצים להיות חברים שלי? בשמחה! בואו ניקח את זה לאט ונכיר. אם הסכמתי להצעת החברות שלכם, רב הסיכויים שכבר מראש בדקתי כמה חברים משותפים יש לנו, מה התכנים שהעליתם עד עכשיו ומה אתם מוכרים או לא מוכרים?

ככל שהעמוד האישי שלכם יהיה מעניין יותר עבורי, אני אכנס גם לעמוד העסקי וגם בו אגלה מעורבות ועניין. אין צורך שתדחפו לי בגרון את העסק שלכם, אין צורך שתשימו לי מתחת לאף את המוצרים שלכם. כשאתם תעלו תוכן איכותי, מעניין, מסקרן, מפתיע או מרגש אצלכם בעמוד כבר לא תצטרכו חכה או פיתיון, כל הדגים כבר יגיעו אליכם וכשתצליחו לדוג אותם הם כבר יהיו לקוחות בעלי מעורבות גבוהה ואם תהליך המכירה יתנהל ללא תקלות, הם גם יהפכו ללקוחות משלמים.

ליבי ברגמן היא שותפה במשרד יחסי ציבור “יח”צ ועוד חן קרופניק וליבי ברגמן”

אתר kassit.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר [email protected]

ציוצים אחרונים

נגישות