סקר חדש קובע: הישראלים מעדיפים את פייסבוק

איגוד האינטרנט הישראלי בדק ומצא כי הרשת החברתית המועדפת על ישראלים היא פייסבוק. עוד מגלה הסקר כי השימוש בטיקטוק הולך ופוחת עם רמת ההשכלה לעומת מגמה הפוכה ביחס ללינקדאין
אילוסטרציה | צילום: freepik
אילוסטרציה | צילום: freepik

סקר חדש שנערך באיגוד האינטרנט הישראלי מספק תמונת מצב על הפופולאריות של הרשתות החברתיות השונות בקרב הצרכן הישראלי בשנת 2022. הסקר נערך על ידי חברת דיאלוג בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל מעל גיל 18.

על פי הסקר ניתן לראות באופן ברור כי הפלטפורמה המקוונת המועדפת על הישראלים היא ווטסאפ (86%) ומיד אחריה בגזרת הרשתות החברתיות ניצבת פייסבוק (77%), אינסטגרם (55%), טיקטוק (14%), לינקדאין (8%) וטוויטר (7%).

מתוך סקר רשתות חברתיות ושירותים מקוונים בישראל | איגוד האינטרנט הישראלי
מתוך סקר רשתות חברתיות ושירותים מקוונים בישראל | איגוד האינטרנט הישראלי

עוד מגלה הסקר כי השימוש בטיקטוק הולך ופוחת (בקירוב) עם רמת ההשכלה לעומת מגמה הפוכה ביחס ללינקדאין. טיקטוק נפוצה יותר בקרב בעלי השכלה תיכונית עם/בלי בגרות (24-25% משתמשים בה לעומת 14% בקרב בעלי השכלה על תיכונית לא אקדמית ו- 11-12% בעלי השכלה אקדמית. לינקדאין לעומת זאת נפוצה יותר יחסית בקרב בעלי השכלה אקדמית (27% משתמשים בעלי תואר שני ומעלה, 19% מבעלי תואר ראשון ו- 8-3% בהדרגה ברמות השכלה נמוכות יותר).

השימוש באינסטגרם מבוטא בירידה מונוטונית ככל שקבוצת הגיל מבוגרת יותר (מ- 82% בקרב בני 18-22 ועד 29% בקרב בני 60+), זאת לעומת השימוש בוואטסאפ שנמצא בשימוש דומה בין קבוצות הגיל (83-88%).

השימוש בפייסבוק מגלה מגמה שונה: השימוש בו נפוץ בקרב בני 30-49 (84-86%) ומשני צידי קבוצות הגיל חלה ירידה עד 60% בקרב בני 18-22 ו- 73% בקרב בני 60+. טיקטוק נפוץ במיוחד בקרב בני 18-22 (37% מול 8-14% בגילאים מבוגרים יותר), וכך גם השימוש בדיסקורד (13% לעומת 0-3% אצל מבוגרים יותר). כמו כן, בני ה- 18-29 משתמשים יותר בפינטרסט (15-20% לעומת 6-8% בקרב מבוגרים יותר).

באקדמיה בתעשייה ובהייטק מעדיפים יחסית את הטלגרם והלינדקאין (38-43%, 19-35% בהתאמה, לעומת 17-32% ו- 4-9% בהתאמה בתחומים אחרים). באקדמיה נעשה גם שימוש רב יותר בטוויטר (28% לעומת 5-18% בקרב אחרים).

מבחינה מגדרית, טלגרם, טוויטר ולינקדאין נפוצות יותר בקרב גברים לעומת נשים (38% מול 18%, 15% מול 7% ו- 19% מול 8% בהתאמה). זאת לעומת אינסטגרם ופינטרסט שנפוצות יותר יחסית בקרב נשים (55% מול 48% ו- 15% מול 5% בהתאמה). בפייסבוק, וואטסאפ, טיקטוק וסיגנל לא נמצאו הבדלים מגדריים. עם זאת, מבחינת שימושים עסקיים, וואטסאפ נפוצה מעט יותר בקרב גברים (30%% מול 23% אצל נשים).

עמדות הציבור בנוגע להשפעותיה של פייסבוק ושאלת הצורך בהתערבות מדינתית

אחד הנתונים המעניינים אותם ביקש הסקר לבדוק הוא האם המדינה צריכה להתערב בהשפעות שיש לרשת החברתית המובילה, פייסבוק. על פי הסקר, רוב הציבור (53%) סבור כי על המדינה להתערב בפעילות חברת פייסבוק, לעומת 28% שסבורים שאין להתערב.

הרצון להתערבות גבוה גם בקרב המשיבים כי פייסבוק תורמת באופן חיובי לחייהם: 51% מתוכם טענו כי על המדינה להתערב בפעילות פייסבוק בארץ לעומת 37% שטענו שאין להתערב; וגם בקרב אלו שלא יודעים איך פייסבוק משפיעה על חייהם: 46% סבורים שעל המדינה להתערב ו- 23% סבורים שאין להתערב.

 

אתר kassit.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר [email protected]
נגישות