סרטונים של 10 דקות: טיקטוק רוצה להיות יוטיוב

פלטפורמת הקליפים שעשתה מהפכה עם 15 שניות בלבד מנסה להגיע לקהלים חדשים וליצור מעורבות גבוהה יותר עם סרטונים באורך של 10 דקות
אילוסטרציה | envato
אילוסטרציה | envato

טיקטוק הודיעה כי היא מרחיבה את האורך המרבי להעלאת סרטונים ל- 10 דקות. רק ביולי האחרון האריכה החברה את הסרטונים מדקה אחת לשלוש דקות, כעת מדובר במהלך חדש שהופך אותה למתחרה משמעותית ביוטיוב.

“אנחנו תמיד חושבים על דרכים חדשות להביא ערך לקהילה שלנו ולהעשיר את חווית הטיקטוק”, אומרים בחברה. “בשנה שעברה, הצגנו סרטונים ארוכים יותר, שנותנים לקהילה שלנו יותר זמן ליצור ולהתבדר היום, אנו נרגשים להתחיל להפעיל את היכולת להעלות סרטונים באורך של עד 10 דקות, שאנחנו מקווים שישחררו עוד יותר אפשרויות יצירתיות עבור היוצרים שלנו ברחבי העולם”.

למרות העובדה שטיקטוק צברה תאוצה ברחבי העולם בזכות הסרטונים הקצרים והמהירים, שהתחילו עם אורך של 15 שניות בלבד, בחברה מנסים כבר זמן רב להאריך את התוכן. סרטונים ארוכים משמעותם תחרות טובה יותר עם יוטיוב, שנוטה לתוכן ארוך. סיבה נוספת להארכת הסרטונים היא משיכה של קהל נוסף שפחות מתחבר לתוכן קצר, והוא קהל המבוגרים. כמו כן, סרטונים ארוכים יגדילו את המעורבות של המשתמשים באפליקציה הפופולרית ובכך תוכל החברה לאסוף יותר נתונים על הרגלי הצפייה של המשתמשים ולהתאים להם תוכן בצורה טובה יותר.

בעוד טיקטוק מנסה להאריך את הסרטונים, הפלטפורמות האחרות עושות בדיוק ההפך ומנסות להביא אליהן את הקהל הצעיר שהלך ונעלם אל תוך טיקטוק בזכות המהירות. אינסטגרם השיקה את Reels ויוטיוב את Shorts במטרה להתחרות בפלטפורמה של טיקטוק, בעוד זו החליטה להיכנס לטרטוריה חדשה.

אתר kassit.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר [email protected]
נגישות