היום (ג’) יגיע לוגו חדש למסך הטלוויזיה שיופיע בעת צילומי תקריב על מותגים המוצגים בתוכניות. על פי התקנה החדשה של הרשות השנייה, שאושרה על ידי משרד המשפטים, הערוצים המסחריים יצטרכו לסמן את התוכן הפרסומי בלוגו החדש.
תוכניות פריים טיים, ביניהן: “מאסטר שף”, “הישרדות” או “המסעדה הבאה”, בהן עושים שימוש רב בתוכן שיווקי, יופיע הלוגו החדש שנראה כ: “ת.פ”, קיצור של תוכן פרסומי. הלוגו יופיע במשך שלוש שניות לפני היציאה לפרסומות ובחזרה מהפרסומות. בנוסף, במהלך השידור תוצג הודעה שתרוץ לאורך החלק העליון במסך, שתבהיר שבתוכנית זו משולב תוכן פרסומי.
על פי התקנות החדשות של מועצת הרשות השנייה ייקבע נוהל עבודה מסודר, וכן תוכניות בהן חל איסור לשלב תוכן פרסומי, כדוגמת תוכניות של חברות החדשות, תוכניות תעודה, תוכניות ילדים, תוכניות צרכנות שעורכות השוואות בין מוצרים שונים וכן בימים מיוחדים, כדוגמת יום השואה ויום הזיכרון.
בנוסף, ישנם מוצרים שאסורים בפרסום: מוצרי טבק ועישון, דת, מיסטיקה, תורת הנסתר והעל-טבעי, סוכנויות חקירה פרטיות, נשק, תחמושת ומועדוני ירי, תוכן פורנוגרפי, שירותי ליווי ושירותי מין, יועצים או מומחים בתחום הרפואה, קוסמטיקה רפואית, רפואה אסתטית ובריאות.
על פי חוקי הרשות השנייה עד היום היה אסור באופן גורף מלשלב תוכן שיווקי או פרסומי במהלך תוכניות, ועל כל שילוב שכזה היתה הרשות השנייה קונסת את הערוץ. למעשה, לאורך שנים ארוכות החוק לא נאכף ותוכן פרסומי הפך לחלק אינטגרלי, במיוחד בתוכניות ריאליטי שונות או בתוכניות בהם מתארחים מומחים. כעת, מכשירה הרשות את התוכן הזה, אך עם כללים ברורים. הרשות השנייה תקבל כל חצי שנה דו”ח מכל ערוץ על התוכניות שבהן שולב תוכן פרסומי. הדו”ח יפרט את מהות התוכן, זהות המממן, סכום העסקה לצד עלות התוכנית וזאת כדי לבחון שהתשלום עבור התוכן הפרסומי עלה על 60% מעלות הפקת התוכנית.
