המלחמה לא מתרחשת רק בשטח, אלא גם בזירת הרשתות החברתיות. יוטיוב, שנמצאת בבעלות גוגל, עצרה את העברת הכספים מפרסומות לכלי התקשורת הממשלתיים של רוסיה, ביניהם, רשת RT.
“בהתייחס לנסיבות יוצאות דופן, יחידת היוטיוב של גוגל משהה את היכולת של מספר ערוצים לייצר רווח ביוטיוב”, נמסר. גוגל הוסיפה מאוחר יותר כי היא גם אוסרת על כלי תקשורת במימון המדינה הרוסית להשתמש בטכנולוגיית הפרסום שלה כדי לייצר הכנסות באתרים ובאפליקציות שלהם.
בנוסף, התקשורת הרוסית לא תוכל לקנות מודעות דרך Google Tools או להציב מודעות בשירותי גוגל כמו חיפוש וג’ימייל. יתרה מכך, גם סרטונים מכלי תקשורת בעלי אג’נדה של ממשלת רוסיה יופיעו בתדירות נמוכה יותר בהמלצות הצפייה לגולשים.
מהלך דומה עשתה גם מטא, שמנעה מהתקשורת הממשלתית של רוסיה להפעיל פרסומות ולייצר רווחים בפלטפורמה שלה.
בתוך כך השלטון הרוסי החל מסוף השבוע האחרון להגיל באופן חלקי את הגישה לפייסבוק, בעוד טוויטר נחסם לחלוטין ברחבי המדינה הרוסית, כנראה מתוך מטרה למנוע מהציבור הרוסי להגיב על פלישת רוסיה לאוקראינה, או למנוע העברת מידע מהשטח שלא עבר את האישור הממשלתי מלהגיע אל אזרחי המדינה.
