הדור שלא ידע את יצחק מירלרשווילי

טיפנבורן בפגישה עם מרדוק באנגליה, עקיבא ביגמן כעורך ראשי ו-29 מיליון דולר מלארי אליסון. כך תכנן נתניהו לבנות ערוץ טלוויזיה עוד לפני עליית ערוץ 20
ניר חפץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ניר חפץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ניר חפץ סיים הבוקר את עדותו במסגרת תיק 4,000, פרשת וואלה-בזק, וכצפוי לא סיפק לפרקליטות אקדח מעשן לגבי מעורבות נתניהו בלחץ על הרגולטור לטובת בעלי בזק ו-וואלה, שאול אלוביץ’. עם זאת, חפץ, שליווה את משפחת נתניהו לאורך כמעט עשור, סיפק לא מעט פיקנטריות ואנקדוטות לגבי עולם התקשורת, מזווית קצת אחרת.

את האובססיה של רה”מ לשעבר בנימין נתניהו לגבי התקשורת כולם כבר מכירים. גם את הרצון שלו להקים כלי תקשורת שיהיו מזוהים עמו, ויתמכו בו בעינים עצומות, אנו מכירים ורואים יום יום. אבל דווקא הבוקר, על רקע ההשקה מחדש של ערוץ 20 כערוץ 14, ניפק חפץ על הדוכן סיפור לא משמעותי אך מעניין ברמת הברנז’ה – מי באמת עמדו מאחורי הניסיונות של נתניהו להקים ערוץ טלוויזיה ימני.

“בשנת 2017 הרעיון היה הקמת ערוץ טלוויזיה פרטי עם משקיעים זרים שיהיה כמו רשת פוקס ניוז בארצות הברית. הנימוק היה שהתקשורת לחלוטין מוטה ולא מאוזנת לצד שמאל”, סיפר חפץ והתחיל לאזכר את הכוורת שניסה נתניהו לבנות לגוף הזה. “היתה פגישה אחת שנסעתי אליה בלונדון, עם רופרט מרדוק הבעלים של אימפריית התקשורת שבבעלותה פוקס ניוז. הצטרף אלי ערן טיפנברון, לשעבר עורך ynet (והיום העורך הראשי של וואלה שבבעלות אלי עזור; ל.ג.ר) ועוד מפיק סרטים ישראלי”.

על מה שקדם לנסיעה הזו הוסיף חפץ ש”לפני כן היה תהליך ארוך מאוד. לפני כן היתה מצגת עסקית, את המצגת הזו הכין בנימין נתניהו עד רמת הפסיק, היו סקרים של קהלים אמריקאים של יחס לתקשורת, עם פילוחים. ישבתי פעמים רבות עם בנימין נתניהו על המצגת בבלפור. כל מילה שם בנימין נתניהו ניסח ועשינו חזרות איך אני מציג את זה. התקיימה פגישה בלונדון שבה משפחת מרדוק הובילה את המיזם הזה. היתה שאלה האם הם יסכימו לתת את השם פוקס ניוז ישראל, אבל הסכימו לתת את השפה הגרפית של פוקס ניוז שזה מאוד משמעותי. ביוזמת בנימין נתניהו נפגשתי עם קבוצת בילד בגרמניה, אקסל שפרינגר, ועם ראש תחום המדיה של הקבוצה הזו. הם הביעו נכונות ומחויבות”.

חפץ מספר כי היתה עוד פגישה, שלישית, הפעם עם לארי אליסון, המיליארדר מבעלי חברת אורקל, שהוא עד בעצמו במסגרת תיק 2,000. בפגישה הזו נכח גם עמית חדד, ולפי חפץ דובר שם על אתר אינטרנט חדשותי.
ואת מי רצה נתניהו להוביל את התוכן בגוף הזה? “זה היה תהליך שאני ריכזתי אותו. תחת בנימין נתניהו”, אמר חפץ על הדוכן, “השתתפו עיתונאים נוספים, כמו עקיבא ביגמן מאתר מידה. הוא החליט שביגמן יהיה העורך הראשי של האתר הזה”.

חפץ לא היה בטוח שמדובר במינוי נכון. “חשבתי שהאיש נטול קישורים לתפקיד הזה, הוא אולי מוכשר אבל היה בוסרי מאד”, אמר, “נסענו לסן פרנסיסקו בפני לארי אליסון והוא הסכים במקום לממן אותו ב-29 מיליון דולר”.
ביגמן, אגב, הספיק מאז לעזוב את מידה, להיות תחקירן ועורך דעות ב”ישראל היום” ולאחרונה עזב את העיתון של משפחת אדלסון לטובת תפקיד ראש דסק התחקירים בערוץ 20 (שהפך אמש ל-14).

חפץ הדגיש בעדותו כי שאל את נתניהו אם אין כל בעיה בכך שהוא מעודד משקיעים זרים. התשובה שקיבל, לדבריו, היא שניתנה חוות דעת משפטית שאמרה שאין בעיה שראש ממשלה יעודד משקיעים זרים להשקיע בתקשורת הישראלית.

אתר kassit.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר [email protected]
נגישות