בן גביר וערוץ 7 שולם; התביעה הסתיימה בהסכם פשרה סודי

ח"כ איתמר בן גביר תבע מיליון שקל מערוץ 7 בטענה כי "שפכו את דמי". לאחרונה היחסים הופשרו וכתבי האתר אף הוחזרו לקבוצת הוואטסאפ של בן גביר
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר

מערכת היחסים בין אתר ערוץ 7 לבין לאגף האולטרה-ימין הישראלי ידע עליות ובעיקר מורדות בשנה האחרונה. לאחר הבחירות האחרונות, האשימו בימין כי ערוץ 7 תומך בנפתלי בנט ומשרת את האג’נדה שלו, ויו”ר סיעת הציונות הדתית ח”כ בצלאל סמוטריץ’ אף החרים את הערוץ ואת כתביו.

אולם חודשים רבים לפני הבחירות, היחסים בין איתמר בן גביר, אז פעיל ימין שנוי במחלוקת ועו”ד (וכיום יו”ר מפלגת “עוצמה יהודית” בתוך סיעת “הציונות הדתית” בראשותו של סמוטריץ’) וערוץ 7 התערערו, עד שבן גביר הגיש בסוף 2020 תביעת דיבה לבית משפט השלום בירושלים בסך מיליון שקלים נגד האתר.

התביעה שהגיש גם בשם אשתו ובשם ששת ילדיו הקטינים, נגעה לפרסום באתר ערוץ 7 על תוכן כתב ההגנה שהגישה גילת בנט (רעייתו של נפתלי בנט – א”כ) במסגרת תביעה שהגיש נגדה בן גביר, בה נטען כי בן גביר הוא “סוכן שב”כ”. בן גביר טען כי “שפכו את דמי והפכו להיות זרוע לחיסול חשבונות מטעם פוליטיקאים”.

בתביעה נגד ערוץ 7 טען בן גביר כי האתר פעל נגדו בצורה מוטה, לא אובייקטיבית וחסרת תקדים כשסיקר את כתב ההגנה מטעמה של בנט, הדהד את הדברים ואף סילף אותם. בכתב התביעה נטען כי ערוץ 7 בחר לתת לטענות האלה כותרת ראשית בלי לציין שמדובר בדבריה של בנט במסגרת כתב הגנה.

בכתב ההגנה מציין ערוץ 7 כי תביעת הדיבה שהגיש בן גביר היא חלק בלתי נפרד מפעילותו הציבורית שמטרתה “לעורר מדנים בין האוכלוסיות השונות וליצור דה לגיטימציה לשלטון בישראל בכלל ולזרועות האכיפה בפרט”. עוד נטען כי “מבין כל גופי התקשורת הרבים שפרסמו את דבריה של גברת בנט שטענה כי בן גביר הוא סוכן שב”כ, בחר בן גביר לתבוע רק את ערוץ 7 – שפרסם את הדברים בעקבות הפרסום בערוץ 13 ובערוצים נוספים – מפני שערוץ 7 מייצג בעיניו את הימין המתון, ובעיני הימין הקיצוני הימין המתון הוא האויב”.

במסגרת היחסים הרעועים בין הצדדים, כתבי ערוץ 7 הוצאו מקבוצת הוואטסאפ של “עוצמה יהודית”, דרכה מעביר דוברו של בן גביר לעיתונאים הודעות דוברות, תמונות וסרטונים. ואולם, לאחרונה – לאחר הבחירות האחרונות בהם הצליח בן גביר להיכנס לבסוף לכנסת לאחר ניסיונות רבים – היחסים הופשרו, והצדדים גם הגיעו להסכם פשרה שהתקבל על ידי בית המשפט ופרטיו אסורים לפרסום. השבוע גם הוחזרו כתבי ערוץ 7 לקבוצת הוואסטאפ של “עוצמה יהודית”.

הצדדים מסרבים לחשוף מה סוכם בהסכם הפשרה, והאם מדובר על פיצוי כספי. עורך ערוץ 7 עוזי ברוך אישר ל”כסית” כי קיים הסכם כזה. ח”כ בן גביר אמר לאתר “כסית”: “אכן היחסים הופשרו וחזרנו לעבוד בצורה מקצועית – ערוץ 7 מולי ואני מול ערוץ 7”.

אתר kassit.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר [email protected]
נגישות