#תהיו_עדי: משרד הפרסום החברתי The Brand House בקמפיין ויראלי

בעקבות שידור כתבתו של בן שני, על מקרה שירה איסקוב, משרד הפרסום החברתי The Brand House יוצא בקמפיין ויראלי להוספת מסגרת בעמוד הפייסבוק ולהעלאת המודעות נגד אלימות
הקמפיין החברתי של משרד הפרסום The Brand House #תהיו עדי
הקמפיין החברתי של משרד הפרסום The Brand House #תהיו עדי

קמפיין ויראלי חדש #תהיו_עדי, קורא לגולשי הרשתות החברתיות להחליף את מסגרת תמונת הפרופיל שלהם בכזו עם איור של שירה איסקוב ושכנתה עדי. הקמפיין נוצר לקידום העלאת המודעות נגד אלימות נשים, עקב המקרה שזעזע מדינה שלמה. מאחורי המהלך החברתי עומד משרד הפרסום החברתי The Brand House.

על פי נתוני משרד הרווחה מדי נרצחות כ-20 נשים בישראל שנה ישנם בישראל ועשרות רבות חוות אלימות באופן יומיומי בדרגות שונות. מגפת הקורונה אומנם הקפיאה תחומים רבים בחיינו, אך דווקא האיצה את אירועי האלימות במשפחה, כאשר מספר התלונות גדל פי שלושה ומקרים רבים לא מגיעים לידי דיווח.

בעקבות שידור כתבתו של בן שני, על מקרה שירה איסקוב שזעזע את המדינה, החליטה יערית שושן-סבג מייסדת משרד הפרסום החברתי The Brand House לצאת במהלך דיגיטלי התנדבותי חשוב, המשתמש בכוחן העצום של הרשתות החברתיות ומזמין גולשים להחליף באופן אקטיבי את מסגרת הפרופיל שלהם באיור של שירה איסקוב ועדי שכנתה. במקביל מתבקשים הגולשים לתייג את האשטאג #תהיו עדי. מטרת הקמפיין היא להעלות את המודעות והשיח בנושא אלימות בנשים וליצירת שינוי אמיתי.

נעמה קסרי #תהיו עדי
נעמה קסרי #תהיו_עדי
יוליה פלוטקין #תהיו עדי | צילום: רחלי פרידמן
יוליה פלוטקין #תהיו_עדי | צילום: רחלי פרידמן

לדברי יערית שושן-סבג: “כשראיתי בטלוויזיה את מקרה האלימות הקשה נגד שירה איסקוב הזדעזעתי עמוקות, לא רק כאישה, אלא כאדם. לא יתכן שבמדינת ישראל של שנת 2021, נשים עדיין משמשות שק חבטות של גברים אלימים איתן הן חיות. המדינה אומנם הציגה בשנת 2017 החלטה ליישם תוכנית למניעת אלימות נגד נשים, אך זו אינה מספיקה. תקופת הקורונה פוגעת כלכלית ונפשית בכל אזרחי ישראל, אך מביאה לקצה גברים בעלי נטייה לאלימות, אשר מוציאים את תסכולם על נשים חסרות אונים החיות איתם. כל מקרה של אלימות יכול להסתיים ברצח וכל מקרה של רצח יכול להימנע עם ערנות של הסובבים, חקיקה של הממשלה וטיפול של גורמי רווחה”.

“החלטנו ליצור מהלך קטן עם חשיבות ענקית להעלאת המודעות נגד אלימות”, מסבירה עו״ד רוני ססובר ומנכ״לית משרד הפרסום ‏The Brand House. “על ידי הוספת המסגרת המאוירת עם דמויותיהן של שירה ועדי על ידי אדם, נחשפים למהלך כל חבריו והמקרה בפרט והנושא בכלל מגיעים אליו. העלאת נושא האלימות נגד נשים מלמטה גורמת ללחץ ציבורי שיקדם עוד חקיקה ועוד עזרה לנשים אלו. הדבר חשוב במיוחד בתקופת הקורונה, בה בעוד שמקרי האלימות גוברים, הם נדחקים לשוליים של הנושאים בהם עוסקת הממשלה”.

לקמפיין הצובר תאוצה במהירות נרתמו עד היום משפיעניות וידועניות רבות שראו את מטרתו חשובה והחליפו את תמונת הפרופיל, ביניהן: רוית אסף, מיכל חלפון , נעמה קסרי, פנינה רוזנבלום ועוד..

קריאייטיב וארט: Yaarit Shoshan sabag. איור: ART Luxury Porter.

אתר kassit.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר [email protected]
נגישות