הטיקטוק של מאוחדת וכרטיס “רעות תקני לי” של MAX: הזוכים בפרס Booster

איגוד השיווק הישראלי הכריז על הזוכים בפרס ה Booster למהלכי דיגיטל לרבעון הרביעי של 2021. רעות תגהצי לי: הסיפור על קבוצת קהילתית בפייסבוק שהפכה לכרטיס אשראי ורוד והשקת עמוד הטיקטוק של מאוחדת ללימוד שפת הסימנים
טיקטוק מאוחדת | יח"צ
טיקטוק מאוחדת | יח"צ

בוסטר הוא פרס המוענק עבור מהלכים מבוססי דיגיטל, טכנולוגיה, דאטה או תוכן, המיועדים מראש לדיגיטל, מציגים יכולות ייחודיות בתחום ומשפיעים על מדדים ברורים כמו עלייה בטראפיק, הורדות, זמן שהיה, מספר צפיות, גיוס לידים וכו’. מדי רבעון מתכנס צוות שופטים של איגוד השיווק הישראלי, הכולל בכירים בתחום השיווק בדיגיטל, ובוחר את המהלך הדיגיטלי המצטיין. ברבעון הרביעי של 2021 זכו “רעות תקני לי” של MAX והטיקטוק של מאוחדת.

רעות תגהצי לי

חברת האשראי MAX חברה לרעות לונברג, מייסדת קבוצת הפייסבוק “רעות תקני לי”, המציעה הטבות והנחות בקניות ברשת, ליצירת כרטיס אשראי ייחודי המעניק הטבות בלעדיות. הכרטיס מיישם את קודי הקופון הייחודיים של רעות כבר בשעת הקנייה ומכיל הנחה קבועה למותגים מובילים שרעות עובדת איתם, כך, כשיש קופון שרעות מוציאה בשיתוף פעולה הלקוחה מרוויחה פעמיים. בנוסף, עמלת ההמרה של הכרטיס למטבע זר נמוכה משמעותית מזו הנהוגה בכרטיסי אשראי רגילים.

המהלך של מקס הפך את חברי הקהילה הצרכנית למשתמשי כרטיס אשראי ייעודי והעניק להם ערך משמעותי. ההשקה נערכה בצורה “שקטה”, ללא רכישת מדיה כלל ורק בתוך הקהילה של רעות תקני לי. אולם אופי המוצר הייחודי, עורר רעש תקשורתי רב והשקת הכרטיס זכתה לכיסוי ברחבי אתרי החדשות ביניהם: גלובס, וואלה, YNET וראיון עומק עם רעות במגזין סוף השבוע של מאקו.

תוצאות עסקיות: ביומיים הראשונים להשקה הונפקו 2000 כרטיסי אשראי חדשים. והעלייה בבקצב הנפקות ממשיכה. מחזור המכירות של הקניות אונליין בכרטיס גבוה ב- 30% ביחס לכרטיס רגיל של מקס. נרשמו פי שלושה כניסות לאתר ההנפקות מביום ממוצע. וכל זה באופן אורגני. בנוסף, נרשמה עלייה של 109% במספר המבקרים באתר של רעות תקני לי וקבוצת הפייסבוק שלה צומחת בכל יום בעשרות חברות חדשות.

מנימוקי השופטים: המהלך של מקס מוכיח חיבור למגמות וקהלים ועבודה של שיווק עדכני ומהווה סמן ימני לכוחם של משפיענים על הכלכלה הישראלית. זהו מהלך המגלם הבנה עמוקה של הכוח של קהילות בכלל ורעות תקני לי בפרט וחשיבה על פרסונליזציה מותאמת ללקוחות שלה בצורה מדויקת וחכמה. מקס שיתפה פעולה עם פלטפורמה מבלי להשתלט עליה, באופן שמכבד את הקהילה ונותן במה למשפיענית להיטיב עם הקהל שלה, ובכך יצרה ניצחון משותף לשני הצדדים. מדובר במהלך שזיהה צורך בדיגיטל ותוקשר וקודם בדיגיטל בלבד, עם תוצאות מדהימות והתאמה מושלמת לפלטפורמה וקהל היעד.

רעות תקני לי | MAX
רעות תקני לי | MAX

השקת עמוד הטיקטוק של מאוחדת ללימוד שפת הסימנים

כחלק ממהלך להשקת עמוד הטיקטוק של מאוחדת, יזמה הקופה, בשיתוף משרד הדיגיטל בלינק וטיק טוק ישראל, מהלך הכולל תוכן ייעודי להעלאת המודעות לחשיבות שוויון זכויות לאנשים. מאוחדת ובלינק זיהו את הצורך להיכנס כשחקן מרכזי חזק בפלטפורמה שצוברת תאוצה בישראל, על מנת להיחשף לקהלים חדשים ולתת ערך מוסף ללקוחות הקופה. כמו כן, זיהו את הצורך להעניק פיתרון לאנשים עם מגבלת שמיעה אשר לא יכולים ליהנות מטיק טוק המבוססת סאונד.

מאוחדת חיברה בין הערך שהמותג נותן לקהל לקוחותיו, ליום המודעות לאנשים עם מוגבלויות ולפלטפורמה הכי רועשת ומבוססת סאונד – טיקטוק. והשיקה את העמוד ביום המודעות לאנשים עם מוגבלויות, עם סרטונים שהקריאיטיב שלהם סבב סביב השתקה ליום אחד של הפלטפורמה הכי רועשת ברשת. הסרטונים כוללים “שיעורים” קצרים שבהם מתורגמנית שפת הסימנים שרה גבאי מלמדת את נבחרת הטיקטוקרים של מאוחדת ואת הגולשים “לדבר” בשפת הסימנים. סרטונים של הטיקטוקרים עצמם – ללא סאונד ובשפת הסימנים – עלו בעמודי הטיקטוק שלהם.

בכך פיתחה הקופה טרנד טיקטוק חדש. הסרטונים של הטיקטוקרים ושל שרה גבאי זכו למאות אלפי צפיות ולמאות תגובות כבר ב 24 שעות הראשונות למהלך – כאשר גולשים רבים העידו בתגובות כי הם אנשים עם מוגבלות והמהלך ריגש אותם וסייע להם להעלות מודעות לנושא הזה.

תוצאות עסקיות: הקמפיין בטיקטוק הניב כ- 9.5 מיליון חשיפות לכלל הסרטונים, כ- 6,500 עוקבים חדשים לעמוד מאוחדת, וכ-40 אלף ביקורים בעמוד.

מנימוקי השופטים: מאוחדת ניצלה את פלטפורמת טיקטוק באופן דיסרפטיבי מחד (שקט מוחלט) אך רלוונטי מאוד לפלטפורמה מאידך (ניצול הכוח של היוצרים בפלטפורמה, פניה למעשים טובים לדור שמעריך מעשים טובים). כניסה זו לפלטפורמה החדשה יצרה מודעות ועניין. הכניסה לטיקטוק רלוונטית מאוד לקופות החולים, כי שם נמצא הקהל שעושה בחירות ראשונות בחיים. הכניסה לפלטפורמה עם מהלך רלוונטי וחדשני מסמנת הבנה נכונה, מדויקת ואינטליגנטית של קהל היעד.

אתר kassit.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר [email protected]
נגישות